Itt a karácsony. Törjük a fejünket, hogy kinek mi lenne a megfelelő karácsonyi ajándék. Ilyenkor szívesebben szánjuk rá magunkat nagyobb értékű ajándékok megvásárlására mind rokonainknak, barátainknak mind magunknak.
Az örök slágerek ebben az időszakban a háztartási gépek, mert mikor is romlana el a hűtő, a mosógép a szárítógép, ha nem most, hogy a tévét, a számítógépet vagy az autónkat ne említsem. És természetesen, ha már újat vásárolunk, mindig egy kicsit (vagy sokkal, embere válogatja) de jobbat szeretnénk, mint a megboldogult előző társunk.
Ez az autók terén sincs másként. Persze, hogy most megy tökre, és természetesen ilyenkor már nincs szerelő, aki bevállalja a nagy becsben tartott sokat látott családi kedvencet. Így természetes, hogy elgondolkodik az ember fia/lánya, hogy elég volt a szerelőknek kifizetett számlákból, de hogyan tovább? Az szinte bizonyos, hogy ha már új/újabb autót keresünk az fiatalabb, jobban felszereltebb és vagy kevesebbet futott gépjárműveket fogjuk keresni. És igen ezek drágábbak, mint a jelenlegi autónk aktuális értéke. Szerencsés dolog, ha gyorsan eladjuk a meglévőt és már egy kis kezdeti tőkével tudunk nézelődni a megannyi honlapon, ahol a bőség zavara fogad minket. Nem beszélve a szalonok évvégi akár több százezres akciós mézesmadzagjairól.
A technikai tanácsadást meghagynám a szakértőkre, én inkább a pénzügyi lehetőségeket boncolgatnám. Mit is tehetünk és milyen lehetőségeink vannak akkor, ha „új” autót vásárolnánk.
Miből tudunk választani?
Igen, és nem.
Ha viszont nem akarjuk elbagatellizálni, akkor elég széles a lehetőségek tárháza.
Lássuk őket.
Ehhez sok dolgot nem is tudok fűzni. Ha meg volt a meglátni és megszeretni pillanat és a pénztárcánkat felcsapva vagy a bankszámlánkra rálesve a szívünk nem szakad meg, akkor egyszerű dolgunk van. Csak aláírunk és számolunk vagy utalás esetében a utálást engedélyezzük. És már meg is van egy jóadag boldogsághormon karácsony előtt.
Ez manapság az első, ami eszünkbe jut, ha a fentebb emlegetett pénztárcánkban nincs meg a kellő összeg. Viszont, itt is vannak szabályok érvek és ellenérvek.
Nézzük csak:
- A lízing végén az autó a mi tulajdonunkba kerül, de nagyon fontos, hogy a lízing ideje alatt bizony nem a miénk a gépjármű.
- Az elbírálás viszonylag gyorsnak mondható, pár héten belül le tudjuk bonyolítani az ügyletet, ez sok embernek megfelelő lehet, viszont gondot okozhat abban az esetben, ha az autónkat naponta használjuk és vagy munkaeszközünk. Itt számolnunk kell a köztes időben a fizetés kieséssel, vagy olyan többlet költségekkel, mint autóbérlés, tömegközlekedés.
- Az elbírálás esetében nem csak minket néznek a finanszírozók, de magát a gépjárművet is vizsgálják.
- Lehetőségünk van új és használt autó lízingelésre. Idősebb autókat is lehet lízingelni, egészen 18 éves korral bezárólag.
- Azonban szükséges az autó árának legalább 20%-át önerőként megfizetni. Azért írom, hogy legalább, mert előfordulhat, hogy bírálat közben jön a módosítás, hogy a 20% mégsem elég. Ilyenkor nagyon kevés időnk van a plusz összeget előteremteni, főleg új autó esetében és ugye ilyenkor, már régen elkezdődött az ügyintézés.
- A futamidő itt maximum 7 év lehet, ami nem feltétlenül fix végig.
- Mivel az autó nincs a tulajdonunkban, így a törlesztés végéig el se tudjuk adni az autót, ha menet közben szabadulni vágynánk tőle.
- Az autónk fedezetként jelenhet meg az ügyletben.
- Az indulási költségek nekünk kell állni, amit a 20% mellett zsebből kell finanszíroznunk (például forgalomba helyezés, casco, biztosítás, használt autó esetében gumicsere, és adott esetben ismert hibák orvosolása)
- Kár esetén, ha más hibájából sérül meg a járművünk, akkor a lízingbe vevő (azaz mi) csak akkor láthatunk pénzt, ha a lízingcég ránk engedményezi a követelést, vagy megbíz minket a lebonyolítással. Ennek hiányában maximum azt követelhetjük, hogy a károkozó a lízingcégnek fizessen.
- Gazdasági totálkár esetében még rosszabb lehet a helyzet. Ilyenkor a szerződésünktől, illetve a lízingcég jóindulatától függ, hogy hozzájárul-e hogy a károsult új autót vegyen vagy megjavíttassa a roncsot.
- Fontos tudni, hogy mivel a tulajdonos a lízingcég, így a rejtett hibák esetén a lízingcégnek és nekünk kell bizonyítani a hiba vásárlás előtti fennállását.
Egyre népszerűbb választás, de inkább azok körében, akiknek munkaeszköz az autó.
- Rövid távra is bérelhetünk autót, így nem kell teljesen elköteleződnünk.
- Nem mi fizetjük a biztosítást, és a kárrendezés sem a mi vállunkat nyomja.
- Szintén nem a mi költségünk a szerviz és gumicsere. Így összegezve kicsi a felelősség.
- Esettenként önerő sem szükséges hozzá.
- Azonban itt az autó sosem lesz a mi tulajdonunkban.
- Mivel szinte semmi felelősségünk, így a bérbeadók magasabb bérleti díjat kérnek el a saját kockázatuk miatt.
- Pontosan a kockázat miatt, mint a lakások esetében gyakran itt is számolnunk kell kaucióval.
- Illetve ami még megkötheti a kezünket az az, hogy korlátozhatják az évente megtehető kilométereket.
Igazából inkább a lízinggel érdemes összehasonlítani, mondhatni féltestvérek. A jelenlegi alacsony kamatkörnyezet tette napjainkban versenyképessé ezt a terméket, így a költségek közel azonosak, vagy kisebbek lehetnek adott esetben, mint egy lízing ügyletben.
- Nem kell önerő. Fontos, ha a meglévő autónkat megtartanánk vagy még nem tudtuk eladni.
- Nincs szükség külön fedezetre. A bankok csupán a mi személyünk alapján kalkulálnak, itt a jármű nem jelenik meg az ügyletben.
- A mi tulajdonunkba kerül az autó az adásvételi aláírását követően, így szabadon eladhatjuk, akár a futamidő lejárta előtt.
- Mivel szabad felhasználású, így az autó korára nincs megkötés.
- Bátran számolhatunk, amennyiben a fizetésünk is bírja, a későbbi költségek hozzáírásával. Mert ugye, azt mindenki tudja, hogy az aláírás után vannak még költségek (biztosítás, casco, forgalomba helyezés). A karácsonyról nem is beszélve.
- Mint a lízing esetében, a költségek a sajátjaink, hisz miénk lett az autó.
- A bírálat rövid, akár 1-3 nap is lehet a starttól a kifizetésig.
- A személyi kölcsönt akár 10M-ig is igényelhetünk, végig fix törlesztőrészlet mellett, maximum 7éves futamidővel.
- Fogyasztói szerződés esetén a vásárlás utáni 6 hónapban az eladónak/kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a hiba addig nem állt fenn.
Az, hogy kinek, melyik a legmegfelelőbb embere és élethelyzete is válogatja. A közelemben sok autóvásárlás történt az elmúlt időben, kinek az egyik megoldás volt szimpatikusabb, kinek a másik. Viszont fontos, hogy ha el is szánjuk magunkat nézzünk körbe. Ugyanis a törlesztőrészletek mellett még súlyos pénzek állhatnak vagy bukhatnak a döntéseink után.
Blanka
Többet szeretnél tudni?
Keress minket!
Többet szeretnél tudni?
Keress minket!
Jelen weboldal tartalma, és a hozzá tartozó valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű, és nem minősül biztosítási termék, befektetési tanácsadás, vagy pénzügyi szolgáltatás ajánlattételnek! Ezen információkat és adatokat az Okos döntés üzemeltetői megfelelő gondosság mellett rendszeres időközönként felülvizsgálja, és frissíti. A köztes időben azonban az adatok, és információk elavulttá válhatnak, így azok idegenszerűségéért, teljességéért, esetleges pontatlanságáért felelősséget nem vállalunk. Kérjük, hogy mielőtt a honlapunkon olvasott információk alapján üzleti döntést hozna, feltétlenül lépjen kapcsolatba velünk. Az Okos döntés fenntartja magának a jogot, hogy a jelen honlapon található információkat bármikor előzetes értesítés nélkül módosítsa.
Az Okosdöntés partnere a Proactive Bussines Zrt., a Bankmonitor , valamint a Pannonsafe Kft, és a HOLD AlapkezelőOkosdöntés.hu