A gondoskodás a tettekkel válik kézzel foghatóvá!

Segítség ügynök!

Tedd a szívedre a kezed! Amikor meghallod, hogy valaki pénzügyi közvetítő vagy biztosítási ügynök, először a hideg kiráz, majd minden porcikáddal a találkozás ellen kezdesz küzdeni.
De vajon mitől alakult ez ki? És ha valóban így van, hogy lehet az, hogy több ezer ember megélhetését biztosítja a piacon ?

A probléma gyökere

Több irányból lehetne nekimenni ennek a témának, és nem is biztos, hogy minden aspektusát tudom érinteni, de azért essünk neki. 

A múlt
Volt idő, mikor mindenki biztosítási ügynök volt. Nagyjából így:
” Nincs munkád? Nem szeretnéd ha koszos lenne a kezed? Irodát szeretnél? Dolgozz velünk!”
Valahogy így emlékszem, ezek voltak az alap kritériumok. Ezek mellé dukált egy laptop, a kinőtt ballagási öltöny, egy délutános képzés, és lehetett menni zaklatni az embereket. 

Aztán jött a válság. Természetesen ezt a piacot is alaposan megtépázta. Eltűntek az első nagyobb generációs szabadúszó ügynökök. 
Azonban az élet nem állt meg, a szolgáltatások fejlődtek, és megjelent egy új generáció.

–  Az első lépcső – 

Ők már szakmailag képzettebbek voltak. Kizárólag az MNB által jóváhagyott képzés, vagy szakirányú felsőfokú diploma birtokában lehetett elhelyezkedni  pénzügyi tanácsadóként. 
Itt már lényegesen több valós szakértővel lehetett találkozni, de még rengeteg volt a joghézag, ami az élelmesebb üzletkötőket rengeteg extra jövedelemhez juttatta.
Hogyan?
Nem volt szabályozva a termékek után kapható maximális jutaléktömeg.
Ekkor már sokan kétkedve fogadták az ismerős pénzügyi tanácsadókat,így akkortájt sem a legkedveltebb szakmák közé tartozott.

Mit lehetett tenni? Megfizetni! De szemtelenül!
Igen ám, de ez a pénzt valahol vissza is kellett hozni. Ezek a jutalékok sokszor annyira magasak voltak, hogy az ügynök már havi egy sikeresen értékesített termék után hátradőlt, és az akkori átlagbérek háromszorosát is magáénak tudhatta.
Ez értelem szerűen nem tette túl olcsóvá a termékeket.
Drága biztosítások ( leginkább a unit linked termékek), és drága kölcsönök lettek a válaszok. 
Amúgy rendesen, a végfelhasználónál csapódtak le a költségek.  Nincs ebben semmi meglepő. „Tovább-tovább! Nincs itt semmi látnivaló!”

– A második lépcső –

Itt már javában, a kiborult  deviza bili határozta meg a piacot. Bár a gazdaság már erősödésbe kezdett, a közvetítőket – hogyan is fogalmazzak finoman- nem övezte túlzott bizalom.

Ekkor nyúlt bele újra az állam a közvetítői piacba, és folytatta a szigorítást.
Első között maximalizálták a kiadható jutalékot, és felső plafont vezettek be.
Paff- ennyit az álomfizukról.
Természetesen, hogy az extra profit ne az intézeteknél maradjon, nekik is szembesülni kellett néhány változással, ami a mai nap már teljesen természetesen cseng. Ilyen többek között a THM (teljes hiteldíj mutató)kötelező megjelenése, a JTM (jövedelem terhelhetőségi mutató) bevezetése, az MFL hitel minősítés.
A biztosítóknál létrejött a jutaléktranszparencia, aminek az eredménye, hogy az ügyfél gond nélkül megtudhatja, hogy az adott termék után az értékesítő mekkora jutalékot kap(hat).
Bevezették az etikus életbiztosítás koncepcióját, eltüntetve a végtelen költségeket, ettől a lejáratnál mínuszos számlákat.
A hiteltermékek mintájára bevezettek egy egységes mérőszámot TKM (teljes költség mutató) néven, amivel a termékek átláthatóságát, összehasonlíthatóságát növelték.

szemelyi bankar

Az eredmény

Valahol itt tartunk most. A piac letisztult.
Az alkusz  fizetések még mindig átlag felettiek, de ez érthető egy olyan területen, ami kevésbé népszerű, cserébe viszont magas a felelősség.
Igen, még mindig vannak nyomulós ügynökök, de már valós tudással, és folyamatosan szabályozott termékekkel, amire mindenhol ugyan annyi jutalékot kapnak, így bizalommal fordulhatsz hozzájuk.
Innentől fogva pont annyi esély van bele futni egy kevésbé képzett, tehetséges ügynökbe, mint bármilyen másik szakmában mellé nyúlni a szakemberek között.

De miért is üljek le egy ügynökkel?

Teljesen jogos a kérdés!
Nézzük sorba mi szól mellettük.
– Az ügynökök olyanok, mint egy nagykereskedés. Jellemzően több pénzintézettel tartják a kapcsolatot. Esetenként akár több tucattal is.
– Mivel sokan vannak, és veled ellentétben rendszeresen visznek ügyleteket, így komoly személyes kedvezményeket tudnak adni, vagy kialkudni. 
– Ők már megégették helyetted magukat egyes fiókokkal, vagy cégekkel, esetleg alkalmazottal.
– Nem fogják feleslegesen pazarolni egyikőtök idejét sem.
– Bárhova visz magával, kiemelt partnerként fognak rád is tekinteni!
– Tudni fogják, hogy a Te személyes problémádra hol fogják a legjobb megoldást adni, míg neked a jelenlegi bankod, biztosítód, csak a saját megoldásait tudja ajánlani. És hidd el csak azt fogja!
– Jellemzően vállalkozók. Ez mit jelent? Rugalmasak! Rá fognak érni este, reggel, hétvégén, munkaszüneti napon. És mivel csak sikeresség esetén kapnak honoráriumot, abban is biztos lehetsz, minden követ megmozgatnak ezért.

Konklúzió

Én azt mondom -és nyilván haza beszélek -, de bátran ülj le velük egy kávéra.  🙂
Csak az az ügynök jó, aki folyamatosan képes kimagasló teljesítményt nyújtani, megújulni, és állandóan képben van.
Aki máshogy akar talpon maradni, hamar eltűnik a süllyesztőben.
Az első beszélgetésből ki fog derülni mennyire talpraesett, mennyire ismeri a piacot, mekkora rutin van mögötte.
Ha teljesen biztosra akarsz menni az MNB ráadásul szigorú listát vezet róluk.
Hol dolgozik, kivel van kapcsolatba, kinek közvetíthet. 
Ezen a linken ellenőrizheted is .

Lehet, hogy egyesek kissé rámenősebbek, mások esetleg túlzottan óvatosak, esetleg piac specifikusabbak,  de ha megtalálod a saját céljaidnak megfelelő ügynöködet egészen másként fogsz tekinteni rá.
Többet nem akarsz majd beülni egy váróba, ahol számot tépsz, vársz, mindenki a te nyűgödet hallgatja, de igazából senkit nem érdekel.

És hogyan találod meg?
Pont ahogy a fodrászod, az autószerelőd, vagy a kedvenc pékséged.
Vagy mondok jobbat! Itt van alul az űrlap.
Tedd meg Te az első lépést! Keress meg minket, és tedd próbára a tudásunkat!
Az ügynök a barátod, nem az ellenséged!

Facebook
Twitter
LinkedIn

Többet szeretnél tudni?
Keress minket!

Teljes neved, vagy ahogy szólíthatunk
Amit biztosan megkapsz, és ahova szükségesetén válaszolunk
Csak számokat írj. pl 06301234567
Akár több témát is megadhatsz
Írd le nekünk, amit fontosnak tartasz, mielőtt megkeresünk. Minél részletesebb vagy, annál pontosabban tudunk segíteni, akár már az első alkalomkor.
Elolvastam, és megértettem az adatkezelési tájékoztatóban leírtakat.

Jelen weboldal tartalma, és a hozzá tartozó valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű, és nem minősül biztosítási termék, befektetési tanácsadás, vagy pénzügyi szolgáltatás ajánlattételnek! Ezen információkat és adatokat az Okos döntés üzemeltetői megfelelő gondosság mellett rendszeres időközönként felülvizsgálja, és frissíti. A köztes időben azonban az adatok, és információk elavulttá válhatnak, így azok idegenszerűségéért, teljességéért, esetleges pontatlanságáért felelősséget nem vállalunk. Kérjük, hogy mielőtt a honlapunkon olvasott információk alapján üzleti döntést hozna, feltétlenül lépjen kapcsolatba velünk. Az Okos döntés fenntartja magának a jogot, hogy a jelen honlapon található információkat bármikor előzetes értesítés nélkül módosítsa.
Az Okosdöntés partnere a Proactive Bussines Zrt., a Bankmonitor , és a HOLD Alapkezelő