A minősített fogyasztóbarát hitel tagadhatatlan sikerét alapul véve, az MNB további államilag minősített termékeket készül bevezetni a piacra, amivel átláthatóbbá, és egyértelműbbé kívánja tenni a szolgáltatóknál elérhető konstrukciókat.
A következő ilyen termék a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás.
Az MNB családbarát, zöld és digitális szempontokat is figyelembe véve határozta meg minősítés feltételeit.
A fogyasztóbarát otthonbiztosítások:
✔️ ugyanakkora díjért magasabb szintű szolgáltatást nyújtanak az ügyfeleknek,
✔️ fölösleges többletszolgáltatások és -kiadások nélkül,
✔️ egyszerűen összehasonlítható módon,
✔️ ügyfélbarát kiszolgálást garantálnak.
Idén ősztől pedig a minősített otthonbiztosítások közti egyszerű eligazodást a jegybank által hitelesített összehasonlító program is támogatja majd.
A jegybank honlapján új információs felületet hozott létre az érdeklődők számára.
MILYEN OTTHONBIZTOSÍTÁSOK NYERHETIK EL AZ MNB FOGYASZTÓBARÁT MINŐSÍTÉSÉT?
- A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás (MFO) Alapcsomag elemi károkat, illetve általános, a háztartásokat tipikusan érintő káreseményeket biztosít.
- Az Alapcsomagban foglalt káreseményeket (definíciók, kizárások és mentesülések) az MNB minimum-követelmény jelleggel egységesíti családbarát, zöld és digitális szempontok mentén.
- Kiegészítő fedezetként a lakáshoz közvetlenül kapcsolódó, gyakoribb káresemények is biztosíthatók, amelyek megnevezésükben egységesítettek.
- Az Alapcsomag és az elnevezésében egységesített kiegészítő fedezetek mellett egyéb, egyedi káresemények biztosítására is lehetőség van.
- Az MFO termékek összehasonlíthatóságát egy MNB által üzemeltetett Összehasonlító oldal fogja biztosítani.
- A díj és az ellenszolgáltatás közötti egyensúly erősítése érdekében az MFO termékek esetében a kárhányad (a veszélyközösség szintjén) minimum 50 százalék.
- A biztosítási összeg (biztosított ingatlan és ingóságok értéke) és a biztosítási díj indexálása (módosítása) egységes módszertanhoz kötött.
- A legnehezebb helyzetekben, egzisztenciát fenyegető károk esetén rendkívüli eljárás alkalmazásának lehetősége választható.
- A kárrendezés ügyfélközpontú, illetve a teljes folyamatában jól nyomon követhető.
- A kárbejelentés, illetve a kárrendezés teljes folyamata digitális csatornán is elérhető.
Forrás és további információk : MNB.HU
Többet szeretnél tudni?
Keress minket!
Jelen weboldal tartalma, és a hozzá tartozó valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű, és nem minősül biztosítási termék, befektetési tanácsadás, vagy pénzügyi szolgáltatás ajánlattételnek! Ezen információkat és adatokat az Okos döntés üzemeltetői megfelelő gondosság mellett rendszeres időközönként felülvizsgálja, és frissíti. A köztes időben azonban az adatok, és információk elavulttá válhatnak, így azok idegenszerűségéért, teljességéért, esetleges pontatlanságáért felelősséget nem vállalunk. Kérjük, hogy mielőtt a honlapunkon olvasott információk alapján üzleti döntést hozna, feltétlenül lépjen kapcsolatba velünk. Az Okos döntés fenntartja magának a jogot, hogy a jelen honlapon található információkat bármikor előzetes értesítés nélkül módosítsa.
Az Okosdöntés partnere a Proactive Bussines Zrt., a Bankmonitor , valamint a Pannonsafe Kft, és a HOLD AlapkezelőOkosdöntés.hu